Bryne videregåande skule

Bryne videregåande skule

Postadresse: , 4340 Bryne

Besøksadresse: Hetlandsgata 27, 4344 Bryne

Telefon: 51923100

Kontaktperson: Annie Prestegaard, 51 92 31 28, 404 70 920, annie.prestegaard@skole.rogfk.no, Ole Martin Hillesund, Ole.Martin.Hillesund@skole.rogfk.no

Antall produksjoner: 9

  • Alle

BADBOY: STEROID

Litteratur, Trinn: VG1-VG3
Kor langt er du villig til å gå for å få ein perfekt kropp?Sjølveksponering og kroppspress kan få sjølv den sterkaste til å gje etter for lettvinte løysingar. Annette Münchs Brageprisvinnande bok Badboy: steroid baserer seg på samtalar med unge brukarar av anabole steroid.Badboy: steroid blir her presentert som ein multimedieproduksjon med spesialskriven hiphop-musikk av Erik og Kriss, filmintervju, fotokunst, lyddesign og høgtlesing av forfattaren sjølv. Elevane vert utforda til refleksjon rundt tema som doping, eteforstyrring og kroppspress.
Badboy: steroid er ein spenningsroman om 17 år gamle Casper. Han mister alt. Først luksustilværet hjå mora sin sambuar og deretter drøymedama. Lillebroren hamnar i bråk og mora sin nye kjærast invaderer kvardagen. Så dukkar Liam opp med middelet som Casper treng for å gjenvinna respekt og kontroll over eige liv. Han bestemmer seg for å bli ein «badboy».
Elevane får lasta ned ein gratis versjon av halve boka rett på mobilen og det er sett av tid til spørsmål og svar. Ein kjem inn på kor elevane kan få hjelp og svar på spørsmål knytt til kroppspress, eteforstyrringar og doping.

DEN SORTE FLOKKEN

Visuell kunst, Trinn: VG1-VG3
Vi snakkar ofte om ungdomsåra. Med glød eller grøss. Kva forma meg? Kven møtte eg og kven gjekk eg frå? Kva høyrde til meg og kva trakk eg meg mot? Opprivande, intense år kan flytta fokus vekk frå framtid og mogelegheiter. Er det lettare å kjenna seg marginalisert i eit tilsynelatande velsmurt miljø? Korleis finn ein flokken sin?

Fotograf Marie von Krogh har følgt ein gjeng ungdommar i Stavanger gjennom fleire år. Det har blitt ein bildeserie og utstilling om tenåringsliv frå ein by som kan synast å by på det meste du kan ønska deg. Gjennom bilde og føredrag lærer elevane om korleis fotografen jobbar for å koma tett på menneska og historiene, korleis den kreative prosessen går føre seg i møte med menneska og deira personlege historie. Von Krogh vil snakka om tema som ungdomsår, stereotypar og identitet, og gi døme på korleis kunsten gjennom historia har tematisert utanforskap.
Skulane får tilbod om å ha utstillinga Den sorte flokken hengjande nokre dagar før fotografen besøker skulen. Utstillinga kan tilpassast rom på skulane.
Alternativ 1: 45 minutt bildevising og føredrag (maks 90 deltakarar).
Alternativ 2: Heildags verkstad. Målet er å få ungdommane til å tenkja over korleis bilde skapar forteljingar om andre personar, kva som definerer identitet og korleis fordommar og stereotypar oppstår. Ungdommane vil bli betre kjende med ein medelev gjennom ein-til-ein-intervju, og skal deretter portrettera medeleven på ein måte som fortel noko om eleven. Von Krogh vil også demonstrera enkle verktøy for betre fotografi, som komposisjon og bruk av naturleg lys (maks 30 deltakarar).

DIN SEKSUALITET - EN PRIVATSAK?

Kulturarv, Trinn: VG1-VG3
Ei reise i seksualtitetens kulturhistorie
Eit engasjerande, visuelt og interaktivt foredrag der dagens syn på seksualitet vert spegla i eit kulturhistorisk perspektiv. Formidlinga har stor vekt på det visuelle uttrykket og elevane vert involverte i formidlinga ved bruk av Kahoot og spørsmål undervegs.
Seksualiteten er ei brusande kraft som sparkar i gang kreativitet, initiativ og skapartrong. Likevel er den frykta, tabubelagt og skamleg. «Vi opplever seksualitet som
noe privat og personlig ingen andre har noe med.
Men i virkeligheten er det også et offentlig anliggende»
seier lærar, kurs- og foredragshaldar Kjersti Helgeland.
Korleis vi snakkar om seksualitet, om seksuelle skjellsord
og seksuell trakassering, kva har det å seie? Gjennom eksempel fra ulike kulturar og tider formidlar ho innsikt i korleis våre personlege haldningar og seksuelle åtferd vert påverka av ulike strukturar i samfunnet vårt – eller er det kanskje omvendt..?
Ein kan knyta formidlinga til læremål i ulike fag som t.d. historie, samfunnsfag, psykologi, medie- og helsefag.
Produksjonen er utvikla i samarbeid med DKS Akershus.

HIPHOP! Dans og graffiti

Scenekunst, Trinn: VG1-VG3
Dette verkstedet har med stor suksess besøkt mange skoler. Hiphop engasjerer!Klasserommer transformeres og blir til en utradisjonell scene for en danseforestilling. Klassen deles i to - én gruppe tegner grafitti som projiseres mot scenen ved hjelp av overheads, og én gruppe setter sammen en dans basert på grunnleggende hiphop.Verkstedet sendes ut med to dansere, Chriz og Jens. Sammen med disse og tegner Geir skaper elevene sitt eget uttrykk, og om alle vil, kan det bli en visning til slutt! Hvert verksted tilpasses elevene.

KROKI - kropp som estetisk objekt

Visuell kunst, Trinn: VG1-VG3
I denne workshopen får elevene prøve seg på akttegning. Silje Eugenie Strande Øktner leder elevene gjennom ulike tegneøvelser, og Guro Erika Trøseid Gjerstadberget står modell. Vi tegner med kull på papir og bruker fra 1 til 3 minutter på hver skisse.Om kroki:Kroki er en klassisk tegneøvelse, men kan også være en egen kunstform i billedkunsten. Kroki (fra fransk croquis, «skisse») er raske skisser, i mange tilfeller av en naken modell (aktmodell). Tegningene er vanligvis gjort på noen få minutter, hvoretter modellen skifter positur og en ny kroki tegnes. Målet er å få tegnet ned de store linjene i kroppsposituren, framfor de små detaljene. Under arbeid i et raskt tempo kan man ikke tegne alt, og en lærer dermed å ignorere det uvesentlige og konsentrere seg om det som er viktig. Både øye-hånd-koordinasjon, formsans og sans for hva som er vesentlig og ikke, blir skjerpet. Slik sett er kroki en øvelse i å se, like mye som en øvelse i å tegne.
Ut over det å lære en tegneteknikk, har workshopen også to underliggende formål, sier de to kunstnerne: For det første får elevene erfare at man ikke trenger å være perfeksjonistisk eller «flink» til å tegne for at en tegning skal bli vellykket. Dette blir særlig demonstrert når vi tegner uten å se på arket (blindetegninger). Da får elevene se at tegningene deres ofte blir vel så uttrykksfulle som når vi kontrollerer streken med øyet. For det andre får elevene oppleve nakenhet i en kontekst der kroppen er naturlig og ikke-seksualisert. Krokitegning krever konsentrasjon og fokus på å tegne raskt og det er ikke tid til å tenke over det flaue og rare i situasjonen å stå overfor en naken kropp. Vi mener at dette er en verdifull erfaring for ungdommer som vokser opp i et samfunn fylt av perfeksjonisme, der synet på kropp er preget av stereotypiske og seksualiserte idealer. Abstraksjonen i kroki gir kroppen nye former og oppløser idealet om at kroppen har en perfekt og ideell framtoning. Å tegne kroki har et tydelig formål - å kunne forholde seg til en kropp som et estetisk objekt. Gjennom opplevelsen med krokitegning ønsker vi at elevene skal få en erfaring de kan ta med seg videre som kan være med på å gi dem et naturlig forhold til egen og andres kropp. 

LARS HERTERVIG OG AUGUST CAPPELEN - romantikken i bildekunsten

Visuell kunst, Trinn: VG1-VG3
Stavanger kunstmuseum husar i vinter ei utstilling med verk av Lars Hertervig (1830–1902) og August Cappelen
(1827–1852). Me nyttar høvet til å invitera elevar til eit museumsbesøk med fokus på romantikken.
Hertervig og Cappelen var begge elevar ved Düsseldorfskulen på omlag same tida og er to av dei framste representantane innafor det romantiske landskapsmåleriet i Noreg. Medan Hertervig er mest kjend for sine naturskildringar frå Tysvær, Ryfylke og kysten langs Rogaland, skildrar Cappelen i hovudsak ulike landskapsparti frå nedre Telemark. Me kan oppleva melankoli, besjeling av ulike naturelement og det forgjengelege i naturen hjå begge kunstnarane.Kva var utgangspunktet for romantikken som periode? Korleis kan me lesa Hertervig og Cappelens landskapsskildringar som eksempel på romantikken? Kan me sjå romantiske tendensar i samtidskunsten?
Me søker å svara på spørsmåla over med føredrag, besøk av utstillinga, samtale og ei praktisk oppgåve.

MOZARTS REKVIEM

Musikk, Trinn: VG1-VG3
– Med ungdom, for ungdom
Heile 240 unge korsongarar og musikkstudentar frå UIS står for vårens vakraste musikalske eventyr i mars 2020. Dei framfører Mozarts Requiem på eit profesjonelt nivå, og med ei medrivande ungdommeleg tilnærming. Elevar ved musikklinjene ved Stavanger Katedralskole, Skeisvang og Vågen vgs utgjer det store koret.
Dette er det tredje prosjektet under parolen “Klassisk musikk – med ungdom, for ungdom” etter minneverdige framføringar av Mozarts Requiem i 2016 og Orffs Carmina Burana i 2018. Visjonen er å gjera den klassiske musikktradisjonen levande for ungdom ved å la unge utøvarar opptre for eit ungt publikum i Stavanger Konserthus.
Når unge menneske som jobbar med musikk kvar dag møtast for å framføra eit så engasjerande verk, oppstår ein heilt unik energi som gjer dette til ei sjeldan konsertoppleving!
I starten av konserten vil musikarane og korsongarane gje ein musikalsk presentasjon av verket.

SKAMLØS

Litteratur, Trinn: VG1-VG3
Korleis finn du deg sjølv når andre fortel deg kven du skal vere?

Nancy Herz, Sofia Nesrine Srour og Amina Bile har samla inn
historier frå jenter som har opplevd negativ sosial kontroll. I boka
Skamløs diskuterer dei korleis det er å bli konstant korrigert og
skambelagt, og deler eigne erfaringar på vegen mot fridom.
Og i tillegg sine beste hijab hacks.

Herz, Srour og Bile starta rørsla som i media blir kalla
“Dei skamlause jentene”, og som for alvor sette negativ sosial
kontroll på dagsorden. Dei har mellom anna motteke Fritt Ords
Honnør i 2017 for arbeidet sitt. Skamløs stormar inn i vår tids store
kulturkonflikt, væpna med faktakunnskap, openheit og med ein god
porsjon humor. Gjennomgåande i boka er gode råd til ærbare jenter,
som til dømes: «Tenk på deg sjølv som ein Twist. Du er ikkje verdt
noko utan papiret på.»
​​​​​​​
Nancy Herz, Sofia Nesrine Srour og Amina Bile kjem til skulen og vil
ta opp ulike tema med utgangspunkt i sosial kontroll.
Elevane vert inviterte til å koma med eigne utsegn om sosial kontroll
i forkant av besøket.

SMED FOR EIN DAG

Kulturarv, Trinn: VG1-VG3
Smed for ein dag er eit undervisnings- og opplevingsopplegg tufta på solide kunnskapar i tradisjonshandverk. Elevane får ei kort innføring i smedfaget, og jobbar parvis ved feltessene etterpå. Dei får erfaring med oppfyring, manuell innblåsing av luft, og i tillegg bruk av ulike typar verkty. I prosessen tileignar dei seg materialkunnskap om smijern. Alle elevane får smi si eiga eldrake.
For hundre år sidan var det smie på dei fleste gardar, og alle bygder hadde smeder. Terje Granås er ein av dei som har tileigna seg kunnskap om handverket, og han vidareformidlar tradisjon og teknikkar frå dei gamle bygdesmedane. Han arbeider som smed på heiltid, og har sveinebrev i faget og over 20 års erfaring. Han har også vore smed-stipendiat i tre år ved Norsk Håndverksinstitutt.

Uttrykksform
Åpne filter