Hetland videregående skole

Hetland videregående skole

Postadresse: Postboks 3504, 4078 Stavanger

Besøksadresse: Breidablikkv 16, 4017 Stavanger

Telefon: 51 92 14 00

Kontaktperson: Heidi Kristing Ommundsen, 938 52 745, 51 92 14 07, heidi.kristing.ommundsen@skole.rogfk.no

Antall produksjoner: 6

  • Alle

CAUGHT IN THE MIDDLE

Scenekunst, Trinn: VG1-VG3
Dette er ei forteljing om identitet og forbindelse mellom urfolk i Skandinavia og Australia. Kulturkløfter og kulturmøte er gjennomgåande tema. Utgangspunktet er folkegrupper på kvar si side av jorda, som begge har opplevd kolonisering og undertrykking.
Framsyninga er inspirert av livserfaringane til den aboriginske skodespelaren Heath Bergersen og dei samiske kunstnarane Elle Sofe Henriksen og Ánne Mággá Wigeli Wigelius.
Framsyninga kombinerer dans, teater og musikk som blir framført live.

DEN SORTE FLOKKEN

Visuell kunst, Trinn: VG1-VG3
Vi snakkar ofte om ungdomsåra. Med glød eller grøss. Kva forma meg? Kven møtte eg og kven gjekk eg frå? Kva høyrde til meg og kva trakk eg meg mot? Opprivande, intense år kan flytta fokus vekk frå framtid og mogelegheiter. Er det lettare å kjenna seg marginalisert i eit tilsynelatande velsmurt miljø? Korleis finn ein flokken sin?

Fotograf Marie von Krogh har følgt ein gjeng ungdommar i Stavanger gjennom fleire år. Det har blitt ein bildeserie og utstilling om tenåringsliv frå ein by som kan synast å by på det meste du kan ønska deg. Gjennom bilde og føredrag lærer elevane om korleis fotografen jobbar for å koma tett på menneska og historiene, korleis den kreative prosessen går føre seg i møte med menneska og deira personlege historie. Von Krogh vil snakka om tema som ungdomsår, stereotypar og identitet, og gi døme på korleis kunsten gjennom historia har tematisert utanforskap.
Skulane får tilbod om å ha utstillinga Den sorte flokken hengjande nokre dagar før fotografen besøker skulen. Utstillinga kan tilpassast rom på skulane.
Alternativ 1: 45 minutt bildevising og føredrag (maks 90 deltakarar).
Alternativ 2: Heildags verkstad. Målet er å få ungdommane til å tenkja over korleis bilde skapar forteljingar om andre personar, kva som definerer identitet og korleis fordommar og stereotypar oppstår. Ungdommane vil bli betre kjende med ein medelev gjennom ein-til-ein-intervju, og skal deretter portrettera medeleven på ein måte som fortel noko om eleven. Von Krogh vil også demonstrera enkle verktøy for betre fotografi, som komposisjon og bruk av naturleg lys (maks 30 deltakarar).

KROKI - kropp som estetisk objekt

Visuell kunst, Trinn: VG1-VG3
I denne workshopen får elevene prøve seg på akttegning. Silje Eugenie Strande Øktner leder elevene gjennom ulike tegneøvelser, og Guro Erika Trøseid Gjerstadberget står modell. Vi tegner med kull på papir og bruker fra 1 til 3 minutter på hver skisse.Om kroki:Kroki er en klassisk tegneøvelse, men kan også være en egen kunstform i billedkunsten. Kroki (fra fransk croquis, «skisse») er raske skisser, i mange tilfeller av en naken modell (aktmodell). Tegningene er vanligvis gjort på noen få minutter, hvoretter modellen skifter positur og en ny kroki tegnes. Målet er å få tegnet ned de store linjene i kroppsposituren, framfor de små detaljene. Under arbeid i et raskt tempo kan man ikke tegne alt, og en lærer dermed å ignorere det uvesentlige og konsentrere seg om det som er viktig. Både øye-hånd-koordinasjon, formsans og sans for hva som er vesentlig og ikke, blir skjerpet. Slik sett er kroki en øvelse i å se, like mye som en øvelse i å tegne.
Ut over det å lære en tegneteknikk, har workshopen også to underliggende formål, sier de to kunstnerne: For det første får elevene erfare at man ikke trenger å være perfeksjonistisk eller «flink» til å tegne for at en tegning skal bli vellykket. Dette blir særlig demonstrert når vi tegner uten å se på arket (blindetegninger). Da får elevene se at tegningene deres ofte blir vel så uttrykksfulle som når vi kontrollerer streken med øyet. For det andre får elevene oppleve nakenhet i en kontekst der kroppen er naturlig og ikke-seksualisert. Krokitegning krever konsentrasjon og fokus på å tegne raskt og det er ikke tid til å tenke over det flaue og rare i situasjonen å stå overfor en naken kropp. Vi mener at dette er en verdifull erfaring for ungdommer som vokser opp i et samfunn fylt av perfeksjonisme, der synet på kropp er preget av stereotypiske og seksualiserte idealer. Abstraksjonen i kroki gir kroppen nye former og oppløser idealet om at kroppen har en perfekt og ideell framtoning. Å tegne kroki har et tydelig formål - å kunne forholde seg til en kropp som et estetisk objekt. Gjennom opplevelsen med krokitegning ønsker vi at elevene skal få en erfaring de kan ta med seg videre som kan være med på å gi dem et naturlig forhold til egen og andres kropp. 

MOZARTS REKVIEM

Musikk, Trinn: VG1-VG3
– Med ungdom, for ungdom
Heile 240 unge korsongarar og musikkstudentar frå UIS står for vårens vakraste musikalske eventyr i mars 2020. Dei framfører Mozarts Requiem på eit profesjonelt nivå, og med ei medrivande ungdommeleg tilnærming. Elevar ved musikklinjene ved Stavanger Katedralskole, Skeisvang og Vågen vgs utgjer det store koret.
Dette er det tredje prosjektet under parolen “Klassisk musikk – med ungdom, for ungdom” etter minneverdige framføringar av Mozarts Requiem i 2016 og Orffs Carmina Burana i 2018. Visjonen er å gjera den klassiske musikktradisjonen levande for ungdom ved å la unge utøvarar opptre for eit ungt publikum i Stavanger Konserthus.
Når unge menneske som jobbar med musikk kvar dag møtast for å framføra eit så engasjerande verk, oppstår ein heilt unik energi som gjer dette til ei sjeldan konsertoppleving!
I starten av konserten vil musikarane og korsongarane gje ein musikalsk presentasjon av verket.

ROGADANS

Kunstarter i samspill, Trinn: VG1-VG3

DKS-Rogaland har i samarbeid med Folkemusikkarkivet i Sand, og spesialist på tradisjonsdansar i Rogaland, Vegar Vårdal, vidareutvikla danseverkstaden frå i fjor, og spissa den for vidaregåande skular i fylket.                                                              Elevane får fyrst eit fantastisk danseshow på 10 minuttar, kor ensemblet presenterer den flotte dansen frå Rogaland og Noreg. Danseverkstaden varar i 90 minuttar og elevane lærar dei grunnleggjande dansane, halling, Suldalspringar og reinlender. 
Gled dykk til ei forrykande oppleving! Folkemusikkarkivet for Rogaland held til på Sand i Suldal og er ei avdeling ved Ryfylkemuseet. Arkivet har opptak av song, spel og dans frå heile Rogaland og tek imot grupper etter avtale.Folkemusikkarkivet arrangerer den årlege kurshelga Folkemusikk- og dansehelg i Suldal kvar haust, med kurs i spel, song og dans for deltakarar i alle aldrar og alle nivå. Arkivet har gitt ut læreverket «Bergteken», eit tobindsverk med vokal- og instrumentalstoff frå heile fylket. https://ryfylkemuseet.no/    

SKAMLØS

Litteratur, Trinn: VG1-VG3
Korleis finn du deg sjølv når andre fortel deg kven du skal vere?

Nancy Herz, Sofia Nesrine Srour og Amina Bile har samla inn
historier frå jenter som har opplevd negativ sosial kontroll. I boka
Skamløs diskuterer dei korleis det er å bli konstant korrigert og
skambelagt, og deler eigne erfaringar på vegen mot fridom.
Og i tillegg sine beste hijab hacks.

Herz, Srour og Bile starta rørsla som i media blir kalla
“Dei skamlause jentene”, og som for alvor sette negativ sosial
kontroll på dagsorden. Dei har mellom anna motteke Fritt Ords
Honnør i 2017 for arbeidet sitt. Skamløs stormar inn i vår tids store
kulturkonflikt, væpna med faktakunnskap, openheit og med ein god
porsjon humor. Gjennomgåande i boka er gode råd til ærbare jenter,
som til dømes: «Tenk på deg sjølv som ein Twist. Du er ikkje verdt
noko utan papiret på.»
​​​​​​​
Nancy Herz, Sofia Nesrine Srour og Amina Bile kjem til skulen og vil
ta opp ulike tema med utgangspunkt i sosial kontroll.
Elevane vert inviterte til å koma med eigne utsegn om sosial kontroll
i forkant av besøket.
Uttrykksform
Åpne filter